Louise Jonasson

2014-04-28
12:00:00

Rättegången - vad hände från början? Del 1
Många frågar mig varför jag var på rättegången i onsdags och vad det är som har hänt typ...
Jag tänker inte nämna namn eller nått men kan berätta min uppfattning om det lilla jag var vaken och om vad som sades...
Såhär var det... Min barndomsvän "C" hade blivit utslängd av sin flickvän och när jag såg det på fb ringde jag honom och frågade vad det var som hade hänt och varför han blev utslängd. Men jag fick svaret att han inte ville ta det via en telefon utan han ville hellre ta det när han träffade mig och då svarade jag med att han kunde komma hem till mig. Så han kom hem till mig, vi satte oss i köket och pratade och han berättade varför han blev utslängd och vad det var som hade hänt enligt hans sida av situationen med sin flickvän.
Sen ville han gå in i mitt rum och sätta sig i min säng, så jag gick med på det... vi gick in i mitt rum och jag satte på en film, några minuter efter kände jag mig fruktansvärt trött. Jag frågade om det var okej om jag råkade somna i en timme, han sa att det var okej. Jag somnade och när jag vaknade så vaknade jag av att min bror Jesper hade kommit hem och hittat C i hans egna rum alltså min brors rum och sen hörde jag min bror skrika mitt namn genom att han öppnat dörren in till mitt rum och skriker mitt namn. C var redan då ute ur dörren och han säger "be Lollo ringa mig när hon vaknar" men Jesper säger istället till mig att C tänkte gå så jag sa att jag var vaken till min bror som sa det vidare till han men han fick bråttom därifrån dock och försvann snabbt iväg. Jag vilade kvar då jag sen 10-15 min efter började leta efter min telefon och då hittade jag den inte, paniken slog mig och jag frågade min bror vad klockan var och den var långt över den tiden som jag skulle vilat till för jag satte på alarmet på telen ifall att jag skulle somna. Men vi åkte och letade efter C snabbt förbi stan och backa alltså jag och min bror för vi tänkte att han kanske hade den. Men sen efter vi tagit ut studiebidragen så åkte vi hem och min bror släppte av mig hemma och åkte iväg med sin flickvän. Jag gick in på mitt rum och fortsatte leta efter den men hittade den inte så jag skrev till C på fb men han svarade mig inte och jag skrev flera gånger så jag satte mig i sängen och lyfte bort täcket... Där låg mina trosor... Jag började känna efter under mjukisarna och insåg att jag inte hade trosor på mig, så jag lyfte upp trosorna och såg att dem var isär klippta, saxen låg nedanför. Jag började gråta och i panik tog jag hem telefonen och ringde min bror och berättade vad jag märkt och att jag vet inte vad som hänt om jag hade blivit våldtagen eller vad som hade hänt... Min bror skyndade sig hem, han la märke till att mammas datorväska med dator iklusive surfplatta låg i den, samt att telefonen i köket var borta den enda telen som fanns kvar i huset var hemma telefon som vi skulle säga up pga vi skaffade mobil nr som telefon istället. Men sen kom mamma hem och jag och min bror och hans flickvän förklarade för mamma vad det var som hade hänt, mamma blev förbannad och sa att jag skulle ringa pappa och det gjorde jag och förklarade vad det var som hade hänt. Han ringde polisen och kom hem likaså kom polisen hem till oss också, vi satte oss ner i köket och berättade vad det var som hade hänt och att 4 saker vad vi kom fram till hade försvunnit ur huset, polisen tog i beslag täcke, lakan, kuddar, julmust och fanta samt min tröja jag hade på mig och massa mer. Dom frågade om jag gick med på att göra en gynekolog undersökning och jag sa ja, min bror kallades till vittne och jag och min far som målsägande.
Sen tog det några veckor C hamnade i häktet fram tills rättegången skulle äga rum. Det kom fram till att dem inte hade tillräckliga bevis till att styrka fallet som våldtäkt. Men innan han åkte in så ringde jag till mitt ex K som jag litade på till 110% och frågade vad han gjorde och han sa att han var med C som i sin tur tog telefonen och frågade mig varför jag hade anmält honom och då svarade jag bara att jag kan inte fatta hur han kunde göra som han gjorde och varför det var just mig han gjorde det mot. Då svarade han att man inte kunde lita på sina närmsta ibland när det väl händer sådana här saker. Jag sa det till han då att om han lämnar tillbaka sakerna så kan jag tänka mig att lägga ner anmälan om stölderna men sen vad polisen gör av resten det är helt upp till dem, men det gick han dock inte med på. Utan istället la han till hotet att han skulle bränna ner mitt hus om jag inte tog tillbaka anmälningarna på han och detta svor han på sin familj/släkt och gud på! Men jag sa bara att det kan jag dock inte göra och det ville jag inte heller göra. Men sen var det ingenting med det jag ringde polisen och frågade hur man skulle hantera ett sådant här hot och dom sa att dem ser riktigt allvarligt på sådana hot. Så det blev en anmälning av det med, sen en dag när jag var i skolan så fick jag ett sms (hade en reserv telefon) att jag var en riktigt äcklig människa och jag var inte värd att leva och så var det med ett hot i det hela och jag blev kallad saker i smsen då var jag hos rektorn som såg detta och ringde till min handledar polis eller vad man nu kallar det? och berättade detta och som i sin tur fotade smset och skickade in detta på mejl till polisen.
 
Sen en vecka innan rättegången fick jag reda på vilka det var som var inlandade och att detta redan var planerat att detta skulle hända mig men på ett litet värre sätt. Mitt ex och C hade tänkt att dem skulle ha sex med mig och en av dem skulle gå igenom mitt hus och sedan skulle dem lösa av varandra och lensa mitt hem på saker medans en av dem hade sex med mig. Dock hade ju änna inte jag gått med på det för så idiotisk hade jag fan aldrig kunnat vara. Eller aa så lättlurad hade jag aldrig varit.
 
Men sen var det dags för rättegången, jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv som jag var den dagen. Jag kände att jag bara ville gå och dö bokstavligt talat. Men jag tog djupa andetag och gick med min elevassistent på skolan och skolkuratorn som också var med, mötte upp Denise, fältaren Annie och mamma och pappa. Vi gick in i rätttegångs salen, jag mötte blicken av C och jag bara kände hur ledsen och besviken samt hur sårad jag kände mig när jag såg han.
 
Del 2 kommer inom kort tid !

Kommentar:
#1: Alexsandra

Stark du är hjärtat! Hoppas du har det bra nu och du kommer klara dig igenom detta. Det vet jag att du kan om du bara har tillräckligt med tillit och respekt för dig själv, för du är stark!

Ta hand om dig! Älskar dig lillasyster! Systrar tills vi tystnar! (Haha längesedan xD)

2014-04-30 @ 18:52:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: